The Well - Shine Dion

存档灵魂:

The Well
时光的井

 

【歌词】

 

By anold drinking well on the grass so green
一口古老的水井旁,四周青草绿如茵
I lay down and fell into a dream
我躺下坠入梦境
By a strange mellow sound from a silver eyed bird
一只有着银色眼睛的小鸟,啼鸣着奇妙圆润的歌声
I opened my eyes but said no word
我睁着眼睛静静地四处观望
On the pathway came walking a woman so bold
小路上走来一位欢快的女子
Behind her in silence went the old
身后影随着一位沉默的老人
Ahead ran the children with joyful cries
身前孩子们快乐奔跑着无忧无虑
Their faces were lifted to the sky
他们的小脸蛋仰望着苍茫的天空
The woman's hair was raven and black as the night
那女子的秀发犹如夜幕垂挂
Covered with stars shining bright
夜空中繁星眨巴着眼闪烁着
As they passed by the well I saw that their eyes
当他们经过井旁,我看见他们的眼睛
Were flaming like many coloured ice
明亮闪烁如纯洁的冰折射出七彩的光
They passed by the well like a breeze pure and clean
他们飘飘乎经过井旁,如微风般清新怡人
Soon they were nowhere to be seen
但眨眼便消失无影踪

 

When Iwoke up alone on the grass so green
我忽的一下独自惊醒,四周依然青草绿如茵
I looked into the well to catch the dream
我朝井里观望去,想追回这场梦
The water was rising and I felt a chill
井水正缓缓上涨,我感到一丝寒意袭来
I willed the water to be still
我竭力想让井水静止不动
There was a face in the mirror like a face out of time
井水晃动着倒映脸庞,恍如隔世
The eyes held a shimmery shine
那眼睛闪烁着扑朔迷离的光
There was a face in the mirror and the face wasn't mine
井水如镜映我却已不是昨日模样
The eyes held a shimmery shine
那眼睛闪烁着扑朔迷离的光

 

 


评论
热度(283)

© 蓝雨婉雪 / Powered by LOFTER