Photographs & Memories - Jason Reeves

音乐随身听:

【独立民谣】Photographs & Memories - Jason Reeves

Jason Reeves,美国歌手,词曲作者;1984年出生于美国爱荷华州爱荷华市。受民谣大师Bob Dylan及James Taylor的影响,Jason从少年时代起开始自学吉他,大学退学后来到加利福尼亚专职从事音乐工作,追逐自己的音乐理想。,

2007年他发行了首张专辑:The Magnificent Adventures of Heartache (and Other Frightening Tales)。开始时只在网络上发售和现场演出,然而专辑异乎寻常的出色和真实不造作深深的打动了听众,该专辑在iTunes上被评为“2007最佳民谣专辑” ,同时也为Reeves赢得了当年“最佳独立唱作人”之一的称号。

《Photographs & Memories》

I keep your picture by my bed
我在床边拿着你的照片

For when I'm feeling sad,
当陷入悲伤时

I don't know why I would be
虽不知我为何如此

The way your smile looks so real
你笑的那般真挚

I feel like I could start to understand your grace
我感觉开始懂了你的魅力

But I, I don't understand
但我却不懂

why you're not here with me
你为何不在此伴我左右

And I, I don't even wanna know where else you'd be
而我不愿细思你将归于何处

'Cause I have photographs and memories of the times
因为我有曾经时光的定格与回忆

You weren't on my mind and I was alone
若你不在心里,我将落得孤寂

I have poetry and drawings of my life
即便生活有诗和画意

You weren't on my side and I didn't know
身畔无你,我将无从了解

Just what is love
爱的真谛

Writing moments on the wall with different colors
用斑斓的色彩在墙上誊写分秒

Keeps my mind away from missing you
试着将思绪从想你抽离

And I can't wait to fall asleep to slip into my dreams
我迫不及待入睡想沉于梦境

Where we can dance upon a star
那里我们将踏上星辰共舞

And I be as patient as a boy in love could ever be
那里我将耐心且一如少年般爱的洋溢

And I don't feel like I was real
我无从体味真实

until you were a part of me
直至你成为我的不可或缺

'Cause I have photographs and memories of the times
因为我有曾经时光的定格与回忆

You weren't on my mind and I, I was alone
若你不在心里,我将落得孤寂

And I have poetry and drawings of my life
即便生活有诗和画意

You weren't on my side and I didn't know
身畔无你,我将无从了解

Just what is
爱的真谛

I need you back, I need you back, I need you here
我盼你归来,盼你归来,归于身侧

I need your smile, I need your eyes, I need you, dear
盼你的笑,盼你的眼,盼望你,亲爱的

Every line on your face makes a beautiful maze
你脸上的每抹线条勾勒出绮丽迷宫

For my eyes to trace
为我的眼眸所探寻

Every line on your face makes a beautiful maze
你脸上的每抹线条勾勒出绮丽迷宫

For my eyes to trace
为我的眼眸所探寻

I have photographs and memories of the times
我有曾经时光的定格与回忆

You weren't on my mind
若你不在心里

and I was alone
我将落得孤寂

评论
热度(21)

© 蓝雨婉雪 / Powered by LOFTER