If You Stay - Heidi Talbot

音乐随身听:

【治愈女声】If You Stay - Heidi Talbot

来自爱尔兰歌手Heidi Talbot的清亮之声。作品采集苏格兰民谣元素,配器中依稀的提琴,风笛声将人不知不觉带进蓝天白云的遥远之地。

Heidi Talbot,16岁学习美声,曾担任爱尔兰—美国的超级组合 Cherish the Ladies 的主唱。2009年发行专辑"InLove&Light",HeidiTalbot开始变得引人瞩目。

In the window down the meadow,
我站在窗边,俯视着绿草如茵
A path of silver moonbeam,
皎洁的月光铺筑出一条幽径
Slips through winter snowflakes,
岁月流逝,如雪落无声
Like a dream.
玲珑像梦一场

Our small hearthfire,
今夜你我些许温存

Warms the world tonight,
也能融化世界
And I get to thinking you and me,
我开始思索你我
Maybe we could better make our way,
若能携手,前路何等坦荡
If you stay.
若你能为我留步

I need your simple healing touch,
请抚平我的创伤
Need your power need your love,
请给我力量予我情思
Inside me to guide me,
拂化心灵,指引前程
I know it won't be easy,
我也知那或许不易
But I promise to be with you,
但我定会伴你左右
Come what may.
直面一切

If you stay here, there'll be no fear,
若你能为我驻足,前路将无惧无伤
If we bend we'll never have to break,
若相敬相知,又怎会分开紧扣的十指
We'll work things out and it'll be ok,
共迎挑战又何事堪忧
If you stay...
若你愿为我停留......

I need your simple healing touch,
请抚平我的创伤
Need your power need your love,
请给我力量予我情思
Inside me to guide me,
拂化心灵,指引前程
I know it won't be easy,
我也知那或许不易
But I promise to be with you,
但我定会伴你左右
Come what may.
直面一切
If you stay...
若你愿为我留步......

I need your simple healing touch,
请抚平我的创伤
Need your power need your love,
请给我力量予我情思
Inside me to guide me,
拂化心灵,指引前程
I know it won't be easy,
我也知那或许不易
But I promise to be with you,
但我定会伴你左右
Come what may.
直面一切
If you stay...
若你愿为我驻足......

评论
热度(44)

© 蓝雨婉雪 / Powered by LOFTER